Umiejętności handlowca - co powinien umieć handlowiec

004 Co powinien umieć handlowiec, żeby skutecznie pozyskiwać klientów?

W czwartym odcinku podcastu 321 GROW Talks rozmawiamy o umiejętnościach handlowców. Rozmawiamy o tym, co handlowiec koniecznie musi umieć. Wskazujemy na 3 kluczowe umiejętności, które są niezbędne do tego, aby prowadzić skuteczne działania sprzedażowe. Budowanie partnerskich relacji. Zwinne pokazywanie propozycji wartości. A także analityczne myślenie. O tych umiejętnościach handlowców rozmawiają Arkadiusz Dukała i Arkadiusz Chludziński w najnowszym odcinku naszego podcastu 321 GROW Talks.

Odcinek prowadzą

Tematy rozmowy

Posłuchaj

Obejrzyj rozmowę

Podsumowanie odcinka

W trakcie podcastu wyróżniliśmy 3 umiejętności, które powinien mieć handlowiec. Są to: tworzenie partnerskich relacji, zwinność w pokazywaniu propozycji wartości, a także analityczne myślenie. Jeśli zarządzasz sprzedażą to jesteśmy przekonani, że ten temat cię interesuje. Jakich kompetencji szukać u handlowców? Co powinien umieć Twój zespół sprzedaży, aby prowadzić skutecznie działania?

Niezbędne umiejętności handlowców

1. Budowanie partnerskich relacji. Handlowcy powinni umieć budować partnerską relację. To znaczy, że powinni być szczerzy. Mówić wprost. I to niezależnie czy mówimy o działaniach prospektingowych, czy o pierwszym spotkaniu z klientem, czy o pracy z obecnym. Pokazując cały czas dobrą intencję, handlowiec powinien umieć nazywać pewne rzeczy, pewne sytuacje. I nie bać się tego robić. Powinien wykazywać się odwagą w zadawaniu pytań. Drugą bardzo ważną rzeczą w budowaniu partnerskiej relacji jest dbanie przestrzeni do powiedzenia „nie”. Klienci nie lubią, jak im się sprzedaje, ale uwielbiają kupować. Dlatego istotne jest, aby klient czuł, że może w każdym momencie powiedzieć „nie”. Warto o to zadbać. Z naszego doświadczenia może to przynieść pozytywne efekty.

2. Zwinność w pokazywaniu propozycji wartości. Wykorzystywanie jednej i tej samej propozycji wartości podczas rozmów sprzedażowych do wszystkich person zakupowych to duży błąd. Ważne jest zrozumienie procesu zakupowego. Poznanie zadań i celów (osobistych, firmowych) person zakupowych. Posiadanie wiedzy, jak wygląda proces pozyskania klienta. W trakcie rozmowy z klientem, handlowiec powinien być nastawiony na wspieranie klienta i doradzał w dobrej intencji. Samo poznanie produktu/usługi nie wystarczy. W działaniach sprzedażowych liczy umiejętność operowania propozycją wartości w odniesieniu do konkretnej persony i jej problemów. Liczy się umiejętność żonglowania dopasowanymi case’ami do klienta. Użycie case’ów wzmacnia przekaz komunikatów. Handlowiec powinien również znać specyfikę branży klienta.

3. Analityczne myślenie i dbanie o efektywność w procesie pozyskania klienta. Handlowiec powinien szukać sposobów na to, co może zrobić, żeby jak najmniejszym nakładem osiągać lepsze wyniki sprzedaży. Powinien pilnować, by prowadzić działania sprzedażowe we właściwym kierunku. A pomagać ma mu w tym CRM, który systematycznie uzupełnia. Mając dane, handlowiec powinien potrafić analizować konwersję pomiędzy etami procesu pozyskania klienta. A także wnioskować i następnie wybrane wnioski wdrażać. Ekspert sprzedaży musi umieć analizować wygrane i przegrane procesy pozyskania klienta. Dodatkowo handlowiec powinien mieć chęć do doskonalenia swoich działań sprzedażowych.

Wyniosłeś przydatne informacje z odcinka?

Dziękujemy!

Zainteresował Cię ten temat?

Porozmawiaj z nami o umiejętnościach Twoich handlowców. Zapraszamy na bezpłatną konsultację. Zupełnie niezobowiązującą rozmowę. 

Zapisz sięA my skontaktujemy się z Tobą. Podczas konsultacji odpowiemy na Twoje pytania i wątpliwości.

Do usłyszenia!

Podcast dostępny jest na:

Podcast dla właścicieli, dyrektorów i managerów. Jeśli zarządzasz firmą, sprzedażą lub marketingiem B2B, to jest wielce prawdopodobne, że w tym podcaście znajdziesz dla siebie coś, co pomoże Ci zamienić Twoje cele na wyniki.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się na newsletter i nie przegap żadnego odcinka podcastu.

Mogą Cię zainteresować:

Account management

Account Management Szkolenie dla firm B2B Handlowcy angażują się w interakcje z klientami, nie mając jasno określonych strategii czy celów? Brakuje im

Słuchaj
Żądny wiedzy? Zapisz się na nasz newsletter.