
004 Co powinien umieć handlowiec, żeby skutecznie pozyskiwać klientów?
W czwartym odcinku podcastu 321 GROW Talks rozmawiamy o umiejętnościach handlowców. Rozmawiamy o tym, co handlowiec koniecznie musi umieć. Wskazujemy na 3 kluczowe umiejętności, które są niezbędne do tego, aby prowadzić skuteczne działania sprzedażowe. Budowanie partnerskich relacji. Zwinne pokazywanie propozycji wartości. A także analityczne myślenie. O tych umiejętnościach handlowców rozmawiają Arkadiusz Dukała i Arkadiusz Chludziński w najnowszym odcinku naszego podcastu 321 GROW Talks.
Odcinek prowadzą
- Arkadiusz Dukała
- Arkadiusz Chludziński
Tematy rozmowy
- 00:00 3... 2... 1... GROW Talks.
- 00:32 Przedstawienie tematu rozmowy i ekspertów.
- 01:19 Partnerskie relacje.
- 03:06 Szczerość i bycie wprost.
- 09:39 Przestrzeń do powiedzenia „nie".
- 15:06 Zwinność w pokazywaniu propozycji wartości.
- 30:37 Łączenie kropek. Analityczne myślenie.
- 37:27 Podsumowanie.
Posłuchaj
Obejrzyj rozmowę
Podsumowanie odcinka
W trakcie podcastu wyróżniliśmy 3 umiejętności, które powinien mieć handlowiec. Są to: tworzenie partnerskich relacji, zwinność w pokazywaniu propozycji wartości, a także analityczne myślenie. Jeśli zarządzasz sprzedażą to jesteśmy przekonani, że ten temat cię interesuje. Jakich kompetencji szukać u handlowców? Co powinien umieć Twój zespół sprzedaży, aby prowadzić skutecznie działania?
Niezbędne umiejętności handlowców
1. Budowanie partnerskich relacji. Handlowcy powinni umieć budować partnerską relację. To znaczy, że powinni być szczerzy. Mówić wprost. I to niezależnie czy mówimy o działaniach prospektingowych, czy o pierwszym spotkaniu z klientem, czy o pracy z obecnym. Pokazując cały czas dobrą intencję, handlowiec powinien umieć nazywać pewne rzeczy, pewne sytuacje. I nie bać się tego robić. Powinien wykazywać się odwagą w zadawaniu pytań. Drugą bardzo ważną rzeczą w budowaniu partnerskiej relacji jest dbanie przestrzeni do powiedzenia „nie”. Klienci nie lubią, jak im się sprzedaje, ale uwielbiają kupować. Dlatego istotne jest, aby klient czuł, że może w każdym momencie powiedzieć „nie”. Warto o to zadbać. Z naszego doświadczenia może to przynieść pozytywne efekty.
2. Zwinność w pokazywaniu propozycji wartości. Wykorzystywanie jednej i tej samej propozycji wartości podczas rozmów sprzedażowych do wszystkich person zakupowych to duży błąd. Ważne jest zrozumienie procesu zakupowego. Poznanie zadań i celów (osobistych, firmowych) person zakupowych. Posiadanie wiedzy, jak wygląda proces pozyskania klienta. W trakcie rozmowy z klientem, handlowiec powinien być nastawiony na wspieranie klienta i doradzał w dobrej intencji. Samo poznanie produktu/usługi nie wystarczy. W działaniach sprzedażowych liczy umiejętność operowania propozycją wartości w odniesieniu do konkretnej persony i jej problemów. Liczy się umiejętność żonglowania dopasowanymi case’ami do klienta. Użycie case’ów wzmacnia przekaz komunikatów. Handlowiec powinien również znać specyfikę branży klienta.
3. Analityczne myślenie i dbanie o efektywność w procesie pozyskania klienta. Handlowiec powinien szukać sposobów na to, co może zrobić, żeby jak najmniejszym nakładem osiągać lepsze wyniki sprzedaży. Powinien pilnować, by prowadzić działania sprzedażowe we właściwym kierunku. A pomagać ma mu w tym CRM, który systematycznie uzupełnia. Mając dane, handlowiec powinien potrafić analizować konwersję pomiędzy etami procesu pozyskania klienta. A także wnioskować i następnie wybrane wnioski wdrażać. Ekspert sprzedaży musi umieć analizować wygrane i przegrane procesy pozyskania klienta. Dodatkowo handlowiec powinien mieć chęć do doskonalenia swoich działań sprzedażowych.
Wyniosłeś przydatne informacje z odcinka?
- Podziel się tym odcinkiem z innymi i udostępnij na swoich social mediach.
- Prześlij link do znajomych, którym nasz podcast może się przydać.
- Zostaw komentarz, np. w aplikacji Spotify odpowiedz na pytanie „Co myślisz o tym odcinku?".
Dziękujemy!
Zainteresował Cię ten temat?
Porozmawiaj z nami o umiejętnościach Twoich handlowców. Zapraszamy na bezpłatną konsultację. Zupełnie niezobowiązującą rozmowę.
Zapisz się. A my skontaktujemy się z Tobą. Podczas konsultacji odpowiemy na Twoje pytania i wątpliwości.
Do usłyszenia!

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na newsletter i nie przegap żadnego odcinka podcastu.
Mogą Cię zainteresować:

Szkolenie Antymobbingowe: tworzenie bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy
Tworzenie bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy Szkolenie antymobbingowe Mobbing w miejscu pracy to poważny problem. Negatywnie wpływa na atmosferę w zespole, efektywność

036 Zestaw sprawdzonych protipów w sprzedaży B2B – cz. 2
Youtube Linkedin 036 Zestaw sprawdzonych protipów w sprzedaży B2B – cz. 2 W 036. odcinku podcastu 321 GROW Talks Paweł Ciszak kontynuuje

035 Zestaw sprawdzonych protipów w sprzedaży B2B – cz. 1
Youtube Linkedin 035 Zestaw sprawdzonych protipów w sprzedaży B2B – cz. 1 W 035. odcinku podcastu 321 GROW Talks Paweł Ciszak dzieli

034 Jak przygotować się do renegocjacji i waloryzacji cen
Youtube Linkedin 034 Jak przygotować się do renegocjacji i waloryzacji cen W najnowszym 34. odcinku podcastu Wojciech Sambor, konsultant 321Grow z wieloletnim

033 Jak tworzyć i zarządzać warunkami handlowymi
Youtube Linkedin 033 Jak tworzyć i zarządzać warunkami handlowymi W 033 odcinku podcastu 321 GROW Talks omawiamy tworzenie i zarządzanie warunkami handlowymi

032 Jak przeprowadzać analizę portfela klientów
Youtube Linkedin 032 Jak przeprowadzić analizę portfela klientów W 032 odcinku podcastu 321 GROW Talks omawiamy, jak przeprowadzać analizę portfela klientów, jakie
Mogą Cię zainteresować: