Diagnostyka sprzedaży
dla firm B2B
Kiedy handlowcy nie realizują planów sprzedaży, konwersja w procesie sprzedaży szoruje po dnie, sprzedaż zamiast rosnąć – spada… a Tobie skończyły się już pomysły, co zmienić, żeby odwrócić trend.
A może właśnie przygotowujesz się do skalowania biznesu i zastanawiasz się, które działania sprzedażowe najbardziej przekładają się na wynik.
To oznacza jedno. Potrzebujesz audytu sprzedaży. Zidentyfikuj mocne i słabe strony swoich działań sprzedażowych. Dowiedz się, jakie obszary wymagają poprawy. Sprawdź, gdzie masz wąskie gardła.
Audyt sprzedaży jest kluczem do lepszych wyników sprzedażowych, do bycia skuteczniejszym w sprzedaży, do zwiększenia efektywności zespołu.
Potrzebujesz audytu sprzedaży?
Wypełnij formularz. Nasz doradca skontaktuje się z Tobą, aby omówić szczegóły przeprowadzenia diagnostyki sprzedaży u Ciebie w firmie.
Wybierz diagnostykę sprzedaży, gdy...
- Nie wiesz, dlaczego Twoja sprzedaż spada. Masz niską konwersję. Twój zespół nie dowozi wyników. Sprzedaż rośnie zbyt wolno.
- Chcesz zrobić przegląd działań sprzedażowych. Możesz taki przegląd robić cykliczne. Możesz przeanalizować wyniki sprzedaży z minionego roku, by móc ustalić cele na kolejny okres.
- Jesteś po okresie znaczących zmian. Dzięki audytowi ocenisz skutki zmian takich jak: fuzje, przejęcia, restrukturyzacje, zmiany w zarządzie, zmiany strategii.
- Jesteś przed ważną inwestycją i planujesz rozwój zespołu sprzedaży. To jest dobry moment, by określić, jakie obszary wymagają wzmocnienia. Audyt sprzedaży pokaże Ci, jakie cele są realne do osiągnięcia.
- Planujesz wdrożyć nową strategię sprzedażową. Może chcesz wprowadzić nowe produkty lub usługi na rynek. Może planujesz rozpocząć ekspansję na nowe rynki. Zdecyduj się na diagnostykę przed rozpoczęciem tych działań.
- Brakuje Ci danych i informacji przed podjęciem ważnej decyzji biznesowej. Potrzebujesz kogoś z zewnątrz, by przeanalizował i ocenił dotychczasowe działania sprzedażowe.
W ramach audytu sprzedaży analizujemy
STRATEGIĘ SPRZEDAŻY
Weryfikujemy, czy Twoja strategia sprzedaży jest tą zwycięską strategią. Patrzymy na profil idealnego klienta, segmenty klientów, persony zakupowe, dedykowaną propozycję wartości itd.
PROCES SPRZEDAŻY
Sprawdzamy proces sprzedaży na całym odcinku: prospecting, proces pozyskiwania nowego klienta, account management. Wskazujemy wąskie gardła. Główne blokery.
PRAKTYKI ZARZĄDZANIA SPRZEDAŻĄ
Wgłębiamy się w sposób zarządzania sprzedażą. Jakie metody wykorzystujesz, by rozwijać zespół, dbać o rytm pracy i ułatwiać zadania swoim handlowcom.
STRUKTURĘ ZESPOŁU SALES
Oceniamy dopasowanie obecnej struktury zespołu do celów sprzedaży. Sprawdzamy efektywność czasu pracy zespołu sales.
MIARY ZESPOŁU SALES
Przyglądamy się ustalony miarom. Patrzymy na wskaźnik rentowności (PI), wskaźniki efektywności (KPIs), konwersję na poszczególnych etapach procesu pozyskania klienta.
WYKORZYSTYWANE NARZĘDZIA
Analizujemy narzędzia, z jakich korzystasz do wsparcia sprzedaży. Sprawdzamy CRMa i to, jak go wykorzystujesz na poszczególnych etapach sprzedaży.
Diagnostykę kończymy przedstawieniem raportu. Dajemy rekomendacje wdrożeniowe. Proponujemy harmonogram wdrożenia działań.
Rozwój sprzedaży zacznij od diagnozy
Co zyskasz, dzięki diagnostyce sprzedaży
WZROST KONWERSJI
Zwiększysz konwersję w całym lejku sprzedażowym, jak i na poszczególnych etapach. Poprawisz wynik na koniec miesiąca, kwartału, roku.
ZWIĘKSZENIE EFEKTYWNOŚCI
Wskażemy obszary, które wymagają skuteczniejszych działań. Dzięki temu Twoi handlowcy będą sprzedawać więcej mniejszym nakładem pracy.
OPTYMALIZACJĘ PROCESÓW
Wyeliminujesz zbędne etapy i opóźnienia w procesie sprzedaży. Przyśpieszysz proces sprzedaży. Zwiększysz wydajność.
POPRAWĘ STRATEGII
Zrozumiesz preferencje swoich klientów, a następnie wyznaczysz najbardziej skuteczną strategię sprzedażową.
LEPSZE ZARZĄDZANIE
Wskażemy Ci praktyki zarządzania sprzedażą, których brakuje w Twoich działaniach. Wdrożenie ich pozwoli na podniesienia jakości działań w zespole.
IDENTYFIKACJĘ POTENCJALNYCH KLIENTÓW
Audyt może wskazać potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani Twoimi produktami lub usługami.
MINIMALIZACJĘ STRAT I RYZYKA
Dowiesz się jakie są obszary w procesie sprzedaży, które mogą generować straty. Zidentyfikujesz obszary obarczone największym ryzykiem.
DZIAŁAJ.
NIE CZEKAJ.
Kluczowe informacje
o diagnostyce
czas trwania
audytu
metody
diagnostyczne
przygotowanie
raportu
model
płatności
WERSJA STANDARD
od 1 do 2 dni
warsztaty ze zespołem,
w trakcie których wyłaniamy blokery rozwoju sprzedaży
i przyczyny niepowodzenia
raport otrzymujesz
w dniu warsztatów
jednorazowy
WERSJA ROZSZERZONA
od 3 do 10 dni
analiza danych sprzedażowych, wywiady oraz rozmowy z zespołem, weryfikacja narzędzi
i materiałów
przygotowanie raportu
trwa do 21 dni
jednorazowy
Kluczowe informacje
o diagnostyce
WERSJA STANDARD
- czas trwania od 1 do 2 dni
- sposoby diagnozy: warsztaty ze zespołem, w trakcie których wyłaniamy blokery rozwoju sprzedaży i przyczyny niepowodzenia
- raport otrzymujesz w dniu warsztatów
- model płatności jednorazowy
WERSJA ROZSZERZONA
- czas trwania od 3 do 10 dni
- sposoby diagnozy: analiza danych sprzedażowych, wywiady oraz rozmowy z zespołem, weryfikacja narzędzi i materiałów
- przygotowanie raportu trwa do 21 dni
- model płatności jednorazowy
Dlaczego warto nam zlecić diagnostykę sprzedaży
- Wprost wskażemy luki w sprzedaży
Nie owijamy w bawełnę. Jesteśmy od roboty, często brudnej roboty. Znajdziemy blokery w sprzedaży, które uniemożliwiają osiąganie pożądanych rezultatów. Zdiagnozujemy przyczyny problemów i przekażemy je na spotkaniu.
- Nasi eksperci mają średnio 20 lat doświadczenia
Nasi eksperci przeprowadzali już audyty w firmach B2B z różnych branż. Mamy doświadczenie, które pozwoli nam na ocenę pozycji Twojej firmy na rynku. Dzięki temu z łatwością wskażemy obszary, w których możesz osiągnąć przewagę konkurencyjną.
- Otrzymasz raport oparty na rzetelnych danych
Po przeprowadzaniu audytu sprzedaży otrzymasz od nas raport. A w nim zdiagnozowane główne wyzwania, ryzyka zewnętrzne i wewnętrzne, propozycje rozwiązań, quick wins (inicjatywy do wdrożenia, które szybko mogą przełożyć się na wynik).
- Wskażemy priorytety wśród rekomendacji
Zdarza się, że obszarów do poprawy czy rozwoju jest wiele. Nie zostawimy Cię z nimi bez wskazania najważniejszych. Tych krytycznych usprawnień, na których musisz się skupić w pierwszej kolejności, by poprawić wynik sprzedaży.