Diagnostyka sprzedaży
dla firm B2B

Kiedy handlowcy nie realizują planów sprzedaży, konwersja w procesie sprzedaży szoruje po dnie, sprzedaż zamiast rosnąć – spada… a Tobie skończyły się już pomysły, co zmienić, żeby odwrócić trend. 

A może właśnie przygotowujesz się do skalowania biznesu i zastanawiasz się, które działania sprzedażowe najbardziej przekładają się na wynik.

To oznacza jedno. Potrzebujesz audytu sprzedaży. Zidentyfikuj mocne i słabe strony swoich działań sprzedażowych. Dowiedz się, jakie obszary wymagają poprawy. Sprawdź, gdzie masz wąskie gardła.

Audyt sprzedaży jest kluczem do lepszych wyników sprzedażowych, do bycia skuteczniejszym w sprzedaży, do zwiększenia efektywności zespołu.

Potrzebujesz audytu sprzedaży?

Wypełnij formularz. Nasz doradca skontaktuje się z Tobą, aby omówić szczegóły przeprowadzenia diagnostyki sprzedaży u Ciebie w firmie.

Wybierz diagnostykę sprzedaży, gdy...

W ramach audytu sprzedaży analizujemy

STRATEGIĘ SPRZEDAŻY


Weryfikujemy, czy Twoja strategia sprzedaży jest tą zwycięską strategią. Patrzymy na profil idealnego klienta, segmenty klientów, persony zakupowe, dedykowaną propozycję wartości itd.

PROCES SPRZEDAŻY


Sprawdzamy proces sprzedaży na całym odcinku: prospecting, proces pozyskiwania nowego klienta, account management. Wskazujemy wąskie gardła. Główne blokery.

PRAKTYKI ZARZĄDZANIA SPRZEDAŻĄ


Wgłębiamy się w sposób zarządzania sprzedażą. Jakie metody wykorzystujesz, by rozwijać zespół, dbać o rytm pracy i ułatwiać zadania swoim handlowcom.

STRUKTURĘ ZESPOŁU SALES


Oceniamy dopasowanie obecnej struktury zespołu do celów sprzedaży. Sprawdzamy efektywność czasu pracy zespołu sales.

MIARY ZESPOŁU SALES


Przyglądamy się ustalony miarom. Patrzymy na wskaźnik rentowności (PI), wskaźniki efektywności (KPIs), konwersję na poszczególnych etapach procesu pozyskania klienta.

WYKORZYSTYWANE NARZĘDZIA


Analizujemy narzędzia, z jakich korzystasz do wsparcia sprzedaży. Sprawdzamy CRMa i to, jak go wykorzystujesz na poszczególnych etapach sprzedaży.

Diagnostykę kończymy przedstawieniem raportu. Dajemy rekomendacje wdrożeniowe. Proponujemy harmonogram wdrożenia działań

Rozwój sprzedaży zacznij od diagnozy

Co zyskasz, dzięki diagnostyce sprzedaży

WZROST KONWERSJI


Zwiększysz konwersję w całym lejku sprzedażowym, jak i na poszczególnych etapach. Poprawisz wynik na koniec miesiąca, kwartału, roku.

ZWIĘKSZENIE EFEKTYWNOŚCI


Wskażemy obszary, które wymagają skuteczniejszych działań. Dzięki temu Twoi handlowcy będą sprzedawać więcej mniejszym nakładem pracy.

OPTYMALIZACJĘ PROCESÓW


Wyeliminujesz zbędne etapy i opóźnienia w procesie sprzedaży. Przyśpieszysz proces sprzedaży. Zwiększysz wydajność.

POPRAWĘ STRATEGII


Zrozumiesz preferencje swoich klientów, a następnie wyznaczysz najbardziej skuteczną strategię sprzedażową.

LEPSZE ZARZĄDZANIE


Wskażemy Ci praktyki zarządzania sprzedażą, których brakuje w Twoich działaniach. Wdrożenie ich pozwoli na podniesienia jakości działań w zespole.

IDENTYFIKACJĘ POTENCJALNYCH KLIENTÓW


Audyt może wskazać potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani Twoimi produktami lub usługami.

MINIMALIZACJĘ STRAT I RYZYKA


Dowiesz się jakie są obszary w procesie sprzedaży, które mogą generować straty. Zidentyfikujesz obszary obarczone największym ryzykiem.

DZIAŁAJ.
NIE CZEKAJ.

Kluczowe informacje
o diagnostyce

czas trwania
audytu
metody
diagnostyczne
przygotowanie
raportu
model
płatności

WERSJA STANDARD

od 1 do 2 dni
warsztaty ze zespołem,
w trakcie których wyłaniamy blokery rozwoju sprzedaży
i przyczyny niepowodzenia
raport otrzymujesz
w dniu warsztatów
jednorazowy

WERSJA ROZSZERZONA

od 3 do 10 dni
analiza danych sprzedażowych, wywiady oraz rozmowy z zespołem, weryfikacja narzędzi
i materiałów
przygotowanie raportu
trwa do 21 dni
jednorazowy

Kluczowe informacje
o diagnostyce

WERSJA STANDARD

- czas trwania od 1 do 2 dni
- sposoby diagnozy: warsztaty ze zespołem, w trakcie których wyłaniamy blokery rozwoju sprzedaży i przyczyny niepowodzenia
- raport otrzymujesz w dniu warsztatów
- model płatności jednorazowy

WERSJA ROZSZERZONA

- czas trwania od 3 do 10 dni
- sposoby diagnozy: analiza danych sprzedażowych, wywiady oraz rozmowy z zespołem, weryfikacja narzędzi i materiałów
- przygotowanie raportu trwa do 21 dni
- model płatności jednorazowy

Dlaczego warto nam zlecić diagnostykę sprzedaży

Nie owijamy w bawełnę. Jesteśmy od roboty, często brudnej roboty. Znajdziemy blokery w sprzedaży, które uniemożliwiają osiąganie pożądanych rezultatów. Zdiagnozujemy przyczyny problemów i przekażemy je na spotkaniu. 

Nasi eksperci przeprowadzali już audyty w firmach B2B z różnych branż. Mamy doświadczenie, które pozwoli nam na ocenę pozycji Twojej firmy na rynku. Dzięki temu z łatwością wskażemy obszary, w których możesz osiągnąć przewagę konkurencyjną.

Po przeprowadzaniu audytu sprzedaży otrzymasz od nas raport. A w nim zdiagnozowane główne wyzwania, ryzyka zewnętrzne i wewnętrzne, propozycje rozwiązań, quick wins (inicjatywy do wdrożenia, które szybko mogą przełożyć się na wynik).

Zdarza się, że obszarów do poprawy czy rozwoju jest wiele. Nie zostawimy Cię z nimi bez wskazania najważniejszych. Tych krytycznych usprawnień, na których musisz się skupić w pierwszej kolejności, by poprawić wynik sprzedaży.

Zamów audyt sprzedaży jeszcze dziś

Zaufali nam