Interim sales management
Jesteś właścicielem firmy i masz zespół handlowców, którzy… jakoś sprzedają. Wiesz, że stać ich na więcej.
Dotychczas nie zatrudniłeś dyrektora sprzedaży i masz poczucie, że to jest właściwy moment. Właśnie teraz. Jednak nie wiesz, jak zacząć. Jak znaleźć właściwą osobę. A być może właśnie rozstałeś się z szefem sprzedaży i masz wolny wakat.
W każdym przypadku potrzebujesz uporządkować działania sprzedażowe. Potrzebujesz uniknąć straty czasu, pieniędzy i braku wyników sprzedażowych.
Skorzystaj z interim sales managera, który Ci w tym pomoże. Eksperta, który ułoży razem z Tobą jasny plan działania i wdroży zmiany w sprzedaży B2B.
Szukasz interim sales managera?
Wypełnij formularz. Nasz doradca skontaktuje się z Tobą, aby omówić możliwości współpracy.
Jeśli minimum jedna z tych sytuacji dotyczy Ciebie ...
- Nie masz aktualnie dyrektora/managera sprzedaży. Jeszcze go nie zatrudniłeś. A być może nie dowoził wyników i musiałeś się z nim rozstać.
- Borykasz się z niewystarczającymi wynikami sprzedażowymi. Masz niskie przychody, tracisz potencjalnych klientów, sprzedaż spada, a kluczowi klienci odchodzą.
- Potrzebujesz zoptymalizować procesy sprzedażowe. Dokręcić śrubkę. Obrać właściwy kierunek. Usprawnić kanały dotarcia. Wdrożyć cold calling lub cold mailing. Zidentyfikować obszary wymagające zmian. Wprowadzić usprawnienia.
- Przechodzisz przez okres zmian. Trudnych i ważnych. Wprowadzasz zmiany organizacyjne. Przeprowadzasz restrukturyzację. A może jesteś w trakcie fuzji.
- Planujesz ekspansję na nowe rynki lub segmenty klientów. Wdrażasz plan na dynamiczny wzrost. Masz wrażenie, że przydałoby się tymczasowe wsparcie, zespół doświadczonych ekspertów.
- Potrzebujesz wzmocnienia zespołu sprzedaży. Ważne wydarzenie, wprowadzenie nowego produktu lub usługi to tylko przykładowe momenty, w których dostrzegasz potrzebę skoordynowania działań sprzedażowych.
... to prawdopodobnie potrzebujesz interim sales managera.
Jak przebiega współpraca w ramach interim sales management
PRZEPROWADZAMY DIAGNOSTYKĘ
Zaczynamy od analizy sytuacji Twojej firmy. Rozmawiamy z zespołami, analizujemy dane, sprawdzamy narzędzia, weryfikujemy komunikaty, prowadzimy wywiady, robimy „tajemniczego klienta” i job shadowing. Nazywamy i opisujemy stan faktyczny. Weryfikujemy problemy, które uniemożliwiają osiągnięcie rezultatu.
USTALAMY REZULTATY PROJEKTOWE
Ustalamy wynik, jaki wspólnie chcemy osiągnąć. Najczęściej to wzrost sprzedaży rok do roku, wzrost marży, pozyskanie określonej liczby nowych klientów, procentowy wzrost w pracy na bazie obecnych klientów.
TWORZYMY PLAN WDROŻENIA
Przedstawiamy Ci harmonogram działań razem ze wskazaniem priorytetów. Pokazujemy Ci, którymi obszarami należy zająć się w pierwszej kolejności. Na tym etapie ustalamy też, w jakim wymiarze będziemy z Tobą pracować (ile dni w miesiącu).
WDRAŻAMY DZIAŁANIA
Pracujemy z klientami najczęściej od 4 do 8 dni w miesiącu. Działamy zarówno na poziomie operacyjnym (sprzedaż, marketing), jak i zarządczym. Wspólnie z klientami przygotowujemy procesy i narzędzia. Następnie je wdrażamy. Czuwamy, by właściwe zadania były wykonywane we właściwy sposób przez właściwe osoby.
SPRAWDZAMY WYNIKI
Przechodzimy do podsumowania. Weryfikujemy przeprowadzone działania i osiągnięte rezultaty.
Uporządkuj sprzedaż w swojej firmie
Praca interim sales managera polega na:
Bieżącym wsparciu sprzedawców, pracowników wsparcia sprzedaży i managerów
Prowadzimy regularne spotkania statusowe. Wspieramy kluczowe aktywności. Ćwiczymy, obserwujemy i feedbackujemy.
Pracy z managementem (rozwój managerski)
Opracowujemy i wdrażamy systemy rozmów zarządczych. Pomagamy tworzyć założenia strategiczne. Wspieramy ich operacjonalizację. Zapewniamy rozwój menedżerski i liderski.
Wsparciu w onboardingu członków zespołu sales
Wdrażamy indywidualne plany rozwoju dla handlowców. Opracowujemy i wdrażamy standardy onboardingowych warsztatów sprzedażowych.
Chcesz uporządkować sprzedaż w swojej firmie?
Kluczowe informacje
o interim management
zaangażowanie konsultanta
4 - 8 dni w miesiącu
czas trwania współpracy
od 6 do 18 miesięcy
zaangażowanie klienta
niepełne
model płatności
abonament & success fee
Dlaczego warto działać z nami?
- Nasi eksperci mają średnio 20 lat doświadczenia
Nasz zespół zasilają osoby z dużym doświadczeniem sprzedażowym, zarządczym i marketingowym. Wiemy, że tak mówią wszyscy, ale my mówimy bardzo poważnie. Mamy na to dowody!
- Gramy o wynik
Od pierwszej minuty współpracy. Nie mamy na myśli „5” na ankiecie satysfakcji. Mamy na myśli mierzalny i konkretny rezultat. Pomagamy określić grupę docelową a potem pozyskać Twoich potencjalnych klientów. I mamy na to sprawdzone sposoby!
- Pracujemy na serio albo wcale
Nie lubimy miękkiej gry. Konsultanckiego „to zależy”. Udzielania informacji zwrotnej „na kanapkę”. Hołdujemy zasadzie partnerskiej relacji. Dobrej intencji. Jesteśmy od roboty, często brudnej roboty. Nie boimy się jej wykonywać.
- Specjalizujemy się w firmach B2B
Zajmujemy się wsparciem firm działających w modelu B2B oraz B2B2C. Wąska specjalizacja pozwala nam lepiej rozumieć biznesy naszych klientów oraz czerpać doświadczenia z realizacji podobnych projektów w innych branżach.