Consulting
w sprzedaży B2B
Potrzebujesz porady eksperta w wybranych działaniach sprzedażowych. Szukasz zaufanego partnera, który powie Ci, jak uniknąć kosztownych błędów i straty czasu.
Chcesz stałego wsparcia w niewielkim wymiarze. Wypatrujesz sposobu na wzrost sprzedaży czy sprawdzonej metody na efektywną pracę z obecnymi klientami.
Skorzystaj z consultingu sprzedażowego. Od teraz nie będziesz sam ze swoim problemem. Razem skupimy się na jego rozwiązaniu. Sprostamy Twoim wyzwaniom sprzedażowym.
Potrzebujesz consultingu w sprzedaży?
Wypełnij formularz. Nasz doradca skontaktuje się z Tobą, aby omówić możliwości współpracy.
Jeśli te sytuacje nie są Ci obce ...
- Procesy sprzedaży są nieskuteczne i nie wiesz dlaczego.
- Masz trudność w zarządzaniu zespołem sprzedaży.
- Potrzebujesz doraźnego wsparcia w wybranych działaniach sprzedażowych.
- Twój zespół generuje za mało szans sprzedaży.
- Praca na obecnych klientach jest chaotyczna i nieefektywna.
- Sprzedaż spada lub wyniki nie rosną tak jak powinny.
Pokazujemy, jak robić właściwe rzeczy we właściwy sposób
Kładziemy nacisk na doskonalenie jednego obszaru. Najczęściej skupiamy się na realizowaniu strategii sprzedaży – docieraniu do potencjalnych klientów, poszukiwaniu nowych możliwości sprzedażowych, zwiększaniu efektywności całego procesu pozyskiwania klientów oraz poprawie pracy z obecnymi klientami.
Dążymy do poprawy wyników w bardzo konkretnym obszarze. Określamy oczekiwane efekty. Mogą to być: zwiększenie liczby spotkań, ulepszenie procesu kwalifikacji potencjalnych klientów lub zwiększenie liczby zamkniętych umów po prezentacji oferty. Wspólnie opracowujemy narzędzia, które pozwalają wprowadzić zmiany w tym konkretnym obszarze.
Skorzystaj z pomocy doświadczonego konsultanta
Jak przebiega współpraca consultingowa
ROZMAWIAMY O CELACH
Podczas rozmowy konsultant chce dowiedzieć się, jakie są Twoje cele. Nazywamy wprost, co chcesz osiągnąć. Weryfikujemy, co Cię blokuje przed realizacją tych celów.
DIAGNOZUJEMY OBECNĄ SYTUACJĘ
Przeprowadzamy analizę sytuacji. Zaglądamy do strategii sprzedaży. Rozmawiamy z zespołami, analizujemy dane, sprawdzamy narzędzia, weryfikujemy komunikaty, prowadzimy wywiady. Potwierdzamy, co działa dobrze. Wskazujemy czego brakuje, aby osiągać ustalone cele. Skupiamy się na jednym obszarze.
PROJEKTUJEMY ROZWIĄZANIA I PLAN
Opracowujemy plan. Ustalamy, co trzeba zrobić, aby osiągnąć wyniki. Wyłaniamy priorytety. Pokazujemy harmonogram działań. Nasze doradztwo sprzedażowe nie kończy się na konsultanckim „to zależy”. Tworzymy plan działania i razem go realizujemy.
WDRAŻAMY ZMIANY
Podczas wdrażania zmian nie jesteś sam. Jesteśmy do Twojej dyspozycji. Możesz z nami skonsultować swoje wątpliwości. Wspieramy Cię na każdym kroku i angażujemy się na każdym etapie. Wierzymy, że wynik pojawia się wtedy, gdy klient regularnie wprowadza zmiany.
Pracujemy z klientami w oparciu o dwa modele
Współpraca stała-abonamentowa
- Elastyczny plan pracy ustalany na bieżąco
- Przewidywalne miesięczne koszty współpracy (abonament)
- Praca konsultanta online lub u klienta
- Dostępność na konsultacje i zapytania ad-hoc dotyczące zakresu bieżącej współpracy - bez ograniczeń
- Przygotowywanie planów spotkań, szablonów dokumentów, inspiracji, podsumowań
Współpraca projektowa
- Jasno zdefiniowany zakres pracy i mała elastyczność zmian
- Z góry znany całkowity koszt projektu
- Praca konsultanta online lub u klienta
- Dostępność na konsultacje i zapytania ad-hoc pomiędzy spotkaniami - bez ograniczeń
- Przygotowywanie planów spotkań, szablonów dokumentów, inspiracji, podsumowań
Najczęściej doradzamy w zakresie:
SYSTEMU ZARZĄDZANIA SPRZEDAŻĄ
Zajmujemy się porządkowaniem kluczowych czynności managerskich. Układamy rutyny. Dobieramy narzędzia. Doskonalimy strategię sprzedaży.
SEGMENTACJI I PRIORYTETÓW KLIENTÓW
Bierzemy pod lupę nowych klientów i obecnych. Tworzymy segmenty. Wyznaczamy priorytety. W duchu sprzedaży B2B.
PROCESÓW POZYSKANIA KLIENTA
Poddajemy zmianom procesy pozyskania klienta. Wyłaniamy kluczowe czynności w obszarze pozyskania klienta. Używając najnowszych metod sprzedaży.
WSKAŹNIKÓW EFEKTYWNOŚCI
Wybieramy i definiujemy miary sprzedaży. Kluczowe wskaźniki potrzebne do rozwijania sprzedaży. Wyznaczamy cele sprzedażowe dla działów sprzedaży.
NARZĘDZI
Wskazujemy i wspieramy we wdrożeniu narzędzi potrzebnych do procesu pozyskania klienta. Rekomendujemy sprawdzone narzędzia do codziennej pracy od systemu CRM po call center.
PROCESU PRACY Z OBECNYMI KLIENTAMI
Pomagamy stworzyć account plan. Wspieramy w poprawieniu jakości pracy z Twoimi klientami. Opracowujemy plan działania. Razem go egzekwujemy - krok po kroku.
SYSTEMU WYNAGRODZEŃ
Weryfikujemy obecny system wynagrodzeń. Przyglądamy się wynagrodzeniu stałemu i zmiennemu. Rekomendujemy model wynagradzania na stanowiskach handlowych i wspierających sprzedaż.
POTRZEBUJESZ KONSULTACJI SPRZEDAŻOWYCH?
Liczne rekomendacje potwierdzają naszą skuteczność
Dla mnie te dwa dni consultingu z 321 GROW to więcej niż cała nauka na prywatnych studiach!
Dziękuję! 😉
Adam Grabowski
Founder, Compressland
Aby poukładać procesy i dokładnie diagnozować stan obecny w dziale KAM, postanowiliśmy skorzystać z pomocy firmy 321 GROW. Wspólnie pracujemy nad standaryzacją pracy z obecnymi klientami…
Maciej Nowak
Dyrektor ds. Kluczowych Klientów, Duon
Dlaczego warto nam zlecić consulting w sprzedaży?
- Nasi eksperci mają średnio 20 lat doświadczenia
- Gramy o wynik
Od pierwszej minuty współpracy. Nie mamy na myśli „5” na ankiecie satysfakcji. Mamy na myśli mierzalny i konkretny rezultat. Taki jak choćby wzrost sprzedaży o 40% rok do roku, pozyskanie 50 nowych klientów w ciągu 12 miesięcy.
- Pracujemy na serio albo wcale
Nie lubimy miękkiej gry. Konsultanckiego „to zależy”. Udzielania informacji zwrotnej „na kanapkę”. Hołdujemy zasadzie partnerskiej relacji. Dobrej intencji. Jesteśmy od roboty, często brudnej roboty. Nie boimy się jej wykonywać.
- Specjalizujemy się w firmach B2B
Zajmujemy się wsparciem firm działających w modelu B2B oraz B2B2C. Wąska specjalizacja pozwala nam lepiej rozumieć biznesy naszych klientów oraz czerpać doświadczenia z realizacji podobnych projektów w innych branżach.