Badania klientów
Efekty sprzedażowe odbiegają od Twoich oczekiwań? Nie wiesz, dlaczego tracisz obecnych i potencjalnych klientów… A biznes przecieka Ci przez palce.
Od zespołu handlowego otrzymujesz wymówki i wręcz niewiarygodne tłumaczenia. W efekcie pozostajesz w tyle za konkurencją, która lepiej adresuje potrzeby klientów na rynku. Brakuje Ci rzetelnej informacji zwrotnej od klientów.
Pracując na co dzień z firmami B2B, widzimy, co się dzieje, gdy brakuje informacji zwrotnej od klientów. Informacji możliwie obiektywnej i prawdziwej.
Wdrażamy procesy pozyskiwania informacji zwrotnej od klientów B2B. Na bieżąco analizujemy zebrane informacje. Dostarczamy wnioski i na ich podstawie razem z Tobą zmieniamy procesy i sposoby działania. Wszystko po to, aby zwiększać skuteczność pozyskiwania i rozwoju sprzedaży.
Chcesz wiedzieć, co Twoi klienci mówią o Tobie?
Wypełnij formularz. Nasz doradca skontaktuje się z Tobą, aby porozmawiać o możliwościach zbierania informacji zwrotnej od Twoich klientów.
Jeśli te sytuacje nie są Ci obce ...
- Masz niską skuteczność sprzedaży - jedynie 5-15% ofert kończy się sukcesem, bo Twoi handlowcy próbują sprzedawać do każdego klienta.
- Wprowadzasz nową ofertę na rynek bez weryfikacji, czy potencjalni klienci tak naprawdę jej potrzebują.
- Masz dużo szans sprzedaży oznaczonych w CRM jako przegrane.
- Klient, dla którego Twoja oferta wydaje się idealnym rozwiązaniem jego problemu, nie chce kupować.
- Nie wiesz, dlaczego klienci wybierają konkurencję zamiast Ciebie.
- Brakuje zrozumienia tego, co tak naprawdę jest propozycją wartości Twojej firmy.
- Nie rozumiesz, dlaczego klienci tak naprawdę kupują od Twojej firmy.
- Klienci rezygnują ze współpracy z firmą lub po prostu przestają kupować, a Ty nie wiesz dlaczego.
- Problematyczne jest pozyskiwanie case study i poleceń od klientów.
...jest wielce prawdopodobne, że możemy pomóc Ci je zmienić.
Z nami zbierzesz informacje zwrotne od klientów poprzez:
WDROŻENIE PROCESÓW BADAŃ
Pomagamy projektować i wdrażać procesy badań klientów w firmach B2B. Tworzymy kwestionariusze, ustalamy metodę badań (np.: ankiety online, wywiady telefoniczne/wideo, warsztaty z klientami) i dobieramy narzędzia badawcze. Wspieramy klientów w uruchomieniu badań. Szkolimy Twój zespół, aby samodzielnie prowadził badania i zbierał opinie klientów.
BADANIA NA ZLECENIE
Przeprowadzamy badania na zlecenie klientów w oparciu o konkretny cel. Bardzo często są to badania satysfakcji klientów, rozmowy z klientami pod kątem przygotowania buyer persony czy prowadzenie warsztatów Customer Advisory Board (CAB). Na podstawie opinii klientów warto wprowadzić ulepszenia w firmie.
OUTSOURCING BADAŃ
Projektujemy i realizujemy cały proces pozyskiwania informacji zwrotnej klientów B2B na zasadzie outsourcingu. Ustalamy cele badania, dobieramy metodę i narzędzia zbierania informacji zwrotnych (ankiety vs. wywiady) i realizujemy na bieżąco badania (np.: po każdej zamkniętej szansie sprzedaży). Ty w efekcie otrzymujesz od nas wnioski i rekomendacje. Dostarczymy cennych wskazówek.
Chcesz sprawdzić, co myślą Twoi klienci?
Specjalizujemy się w badaniach klientów B2B
POTENCJALNYCH KLIENTÓW
Weryfikujemy, czy rozwiązanie, które masz w planach jest właściwe dla Twoich klientów, dla Twojej grupy docelowej. Sprawdzamy product-market fit. Dowiesz się, czy to co oferujesz jest potrzebne dla Twoich klientów. I czy są gotowi od Ciebie kupić.
Co zyskasz?
Zbierzesz informację zwrotną na temat oferty na wczesnym etapie rozwoju. I znacząco ograniczysz ryzyko niepowodzenia.
Celem badań jest odtworzenie procesu zakupowego Twoich klientów. Podczas wywiadów bezpośrednich pytamy o kryteria decyzyjne, o osoby decyzyjne i co wpłynęło na wybór konkretnego rozwiązania.
Co zyskasz?
Udoskonalisz proces pozyskania klienta. Stworzysz listę, pytań, które są kluczowe dla podjęcia decyzji przez Twoich klientów. A dzięki nim zbudujesz content marketing, który wygeneruje dobrej jakości leady. Przekonasz się, jakie ma on ogromne znaczenie.
OBECNYCH KLIENTÓW
Zastanawiasz się, jak mierzyć zadowolenie klienta? Wszystkie badania satysfakcji klientów B2B przeprowadzamy w sposób anonimowy. Pozwala Ci to na szybką reakcję na każdą zgłoszoną uwagę. Ważne jest regularne badanie satysfakcji klienta.
Co zyskasz?
Zrozumiesz, czego klienci oczekują od Twojej firmy. Badanie satysfakcji klientów pozwoli Ci dowiedzieć się, z czego dokładnie są zadowoleni oraz co należy poprawić. Docelowo zwiększysz zadowolenie klientów.
To spotkanie, w którym bierze udział 5-10 Twoich klientów. Dzielą się z Tobą otwarcie informacją zwrotną i dyskutują o Twojej ofercie, strategii i modelu obsługi.
Co zyskasz?
Dostajesz rady od klientów, co Twoja firmy powinna zmienić, aby dostarczyć więcej wartości.
Przeanalizujemy i przebadamy bazę Twoich klientów. Wyłonimy grupę unikalnych charakterystyk.
Co zyskasz?
Dostosujesz strategię sprzedaży i obsługi do potrzeb poszczególnych segmentów. Zwiększysz skuteczność pozyskiwania i utrzymania klientów.
Dzięki nim dowiesz się, za które elementy Twojej oferty (cech produktów, konkretne usługi, model obsługi) Twoi klienci są skłonni zapłacić więcej. Dowiesz się, jakie są oczekiwani klientów.
Co zyskasz?
Wynik badania pomoże Ci zmodyfikować politykę cenową i osiągać wyższe marże na sprzedaży.
NIEDOSZŁYCH KLIENTÓW
Prowadzimy badania powodów decyzji zakupowych klientów (analiza win-loss). Sprawdzimy, dlaczego Twoi klienci podjęli daną decyzję. Porozmawiamy z niedoszłymi klientami, jak i potencjalnymi. Dowiesz się, czemu klient nie zdecydował się na skorzystanie z usług firmy/produktów Twojej firmy.
Co zyskasz?
Zrozumiesz, jak krok po kroku klient podejmował decyzję na TAK lub NIE. Dowiesz się, jakie były oczekiwania klienta i co musisz zmienić, aby w przyszłości od 15-30% więcej ofert kończyło się sprzedażą. Zwiększysz skuteczność w pozyskiwaniu klientów.
UTRACONYCH KLIENTÓW
Zbadamy, dlaczego Twoi klienci zrezygnowali z Twoich usług/produktów. Określimy churn rate (wskaźnik rezygnacji) i przeprowadzimy exit interview z utraconymi klientami. Dowiesz się, dlaczego niezadowoleni klienci odeszli do konkurencji.
Co zyskasz?
Poznasz obszary, które musisz udoskonalić, aby klienci od Ciebie nie odchodzili. Dowiesz się, co musisz zmienić, aby odzyskać utraconych klientów. A także, co zrobić, aby powstrzymać klientów przed odejściem i rozwinąć sprzedaż. Będziesz mógł przejść do działań naprawczych w łatwy sposób.
Chcesz poznać szczegóły wybranego rodzaju badań? Daj nam znać!
Wykorzystujemy sprawdzone metody badań klientów B2B
Wywiady telefoniczne lub wideo
Przeprowadzamy wywiady z klientami B2B metodą wywiadu pogłębionego (ang. IDI - in-depth interview). W formie rozmowy telefonicznej lub wideo.
Mamy od 50 do 90% skuteczności w umawianiu spotkań badawczych. 95% naszych rozmówców godzi się na nagrywanie wywiadów.
Ankiety online
Ankiety online przeprowadzamy dla firm, których baza klientów jest zbyt duża na wywiady telefoniczne lub wideo. Często u naszych klientów łączymy obie metody.
Korzystamy ze sprawdzonych narzędzi badawczych partnerów, z którymi współpracujemy.
Warsztaty badawcze
Planujemy i realizujemy warsztaty. Naszym celem jest zebranie wniosków od grupy Twoich klientów. Zazwyczaj uczestniczy w nich 5-10 osób.
Zaletą warsztatów jest to, że obserwujesz interakcję między klientami, którzy rozmawiają swobodnie na temat Twojej oferty, pomysłów, strategii.
Chcesz wiedzieć, co Twoi klienci mówią o Tobie?
Zostaw kontakt do siebie. Zadzwonimy, aby omówić możliwości współpracy.
Dlaczego warto nam zlecić badania klientów B2B?
- Specjalizujemy się w badaniach klientów B2B
Zajmujemy się badaniami wyłącznie klientów B2B. Nasz zespół robi to od 2007 roku. Przeprowadziliśmy blisko 1000 takich rozmów.
- Wdrażamy wnioski z badań klientów
Po realizacji badania przekuwamy wnioski w rekomendacje. A następenie pomagamy je wdrożyć. Tym sposobem poprawiamy skuteczność procesów marketingu i sprzedaży.
- Działamy w niszowych branżach i międzynarodowo
Realizujemy badania we wszystkich branżach B2B. Także niszowych, które wymagają rozumienia technologii złożonych rozwiązań. Badamy klientów B2B w języku polskim i angielskim, w różnych strefach czasowych.