006 Co robić, żeby zrobić wynik w sprzedaży? O aktywnościach handlowców.
W szóstym odcinku podcstu 321 GROW Talks skupiamy się na znaczeniu aktywności w pracy handlowca i wpływu na wynik. Omawiamy korzyści wynikające z tworzenia katalogu właściwych działań dla zespołu. Przedstawiamy przykładowe standardy, które powinny być stosowane do wykonywania pożytecznych działań, oraz dobre praktyki zarządzania nimi. W podcaście poruszamy kwestię dodawania najważniejszych aktywności do kalendarza przez handlowców oraz roli szefa sprzedaży w sprawdzaniu ich realizacji. Zarządzający powinni również mierzyć, analizować i doskonalić kluczowe aktywności w procesie sprzedażowym, aby zwiększyć ich efektywność.
Odcinek prowadzą
- Kamil Truszkowski
- Paweł Ciszak
Tematy rozmowy
- 00:00 3... 2... 1... GROW Talks
- 00:31 Przedstawienie tematu rozmowy i ekspertów
- 02:32 Zarządzaj aktywnościami, a nie wynikiem
- 04:16 Katalog właściwych aktywności
- 08:50 Standaryzacja aktywności - co to oznacza?
- 17:52 „Dowody zbrodni”
- 20:51 Dopasowywanie kluczowych aktywności
- 30:27 Mierzenie konwersji
- 36:47 Podsumowanie
Posłuchaj
Odcinek dostępny jest na:
Obejrzyj rozmowę
Podsumowanie odcinka
Poznaj wskazówki, co robić, aby zrobić wynik w sprzedaży. Zacznij od wyłonienia pożytecznych i kluczowych aktywności, które mają największy wpływ na realizację strategii. Określ standardy tych czynności, mierz i analizuj ich efektywność. Następnie w sposób ciągu doskonal aktywności. Powodzenia!
1. Zarządzaj aktywnościami, a nie wynikiem. Aby poprawiać efektywność swojego zespołu sprzedaży musisz wiedzieć, że wynikiem nie zarządzisz. Na wynik nie masz bezpośredniego wpływu. To, na co masz wpływ to aktywności handlowców: czy są wykonywane, w jaki sposób, kiedy itp. Aby osiągnąć wynik musisz skupić się na realizowaniu czynności, które będą do niego prowadzić. Na działania swoich pracowników masz wpływ. I to one doprowadzą Cię do wyniku.
2. Stwórz katalog właściwych aktywności. Zastanów się i ustal, jakie czynności mają wpływ na wynik. Możesz wypisać wszystkie, ale ostatecznie w swoim katalogu skup się tylko na tych kluczowych aktywnościach. Wybierz te, które są pożyteczne. Najlepiej, jakby to było 20% czynności, które dadzą Ci 80% Twojego wyniku. Przeważnie w zespołach sprzedażowych jest to między 5 a 10 aktywności.
3. Standaryzuj aktywności. Jeśli będziesz miał listę kluczowych aktywności, to nadaj im standardy. Ustal liczbę czynności i zasady, po których poznasz, czy były wykonywane właściwie. Nie pomijaj tego kroku, bo każdy handlowiec może rozumieć dane działanie inaczej. Ujednolicenie standardów dla całego zespołu to najlepsze rozwiązanie.
4. Dodaj aktywności do kalendarza. To usprawni realizację planów sprzedażowych. Kalendarz powinien być wypełniony pożytecznymi czynnościami. Postaraj się, by zapełniać go w 60%. Pozostałe 40% to zazwyczaj inne działania, na które Twój handlowiec powinien mieć czas. Przykładowa aktywność to 5 sesji codziennie po godzinie, podczas której handlowiec wykona 10 telefonów.
5. Sprawdzaj „dowody zbrodni”. Mów „sprawdzam” w wyznaczonym przez Ciebie momencie. Możesz ustalić z handlowcem, że spotykacie się raz w tygodniu i omawiacie co się wydarzyło. Podczas takiego spotkania weryfikujesz, czy aktywności zaplanowane w kalendarzu zostały wykonane. Sprawdzaj, jak wygląda lejek aktywności handlowca. Dawaj mu wskazówki i informację zwrotną o jego działaniach. Angażuj sprzedawcę i pytaj, co według niego mogło pójść lepiej, a co poszło dobrze.
6. Mierz konwersję. Rozliczaj handlowca z aktywności i wpisuj wyniki z Excelu. Mierz skuteczność i analizuj. Bez tego nie będziesz w stanie ocenić pracy swojego pracownika. Nie będziesz w stanie zobaczyć, które aktywności dają efekt. Zastanów się, co właściwie mierzyć i jakie miary są kluczowe. Musisz sam dbać o liczby albo mieć osobę, która się tym zaopiekuje. Może być to analityk biznesu, który analizuje cyfry dla całej firmy.
7. Przeglądaj aktywności i aktualizuj. To bardzo ważny krok, który zazwyczaj poprzedzony jest mierzeniem konwersji. Może się okazać, że czynności, które wybrałeś nie są właściwe i wcale nie wspierają strategii sprzedaży. Jeśli tak się stanie, to zmień aktywności albo ulepszaj je. Musisz regularnie przeglądać, sprawdzać i wyciągać wnioski.
Wyniosłeś przydatne informacje z odcinka?
- Podziel się tym odcinkiem z innymi i udostępnij na swoich social mediach.
- Prześlij link do znajomych, którym nasz podcast może się przydać.
- Zostaw komentarz, np. w aplikacji Spotify odpowiedz na pytanie „Co myślisz o tym odcinku?".
Dziękujemy!
Zainteresował Cię ten temat?
Porozmawiaj z nami o aktywnościach Twoich handlowców. Zapraszamy na bezpłatną konsultację. Zupełnie niezobowiązującą rozmowę.
Zapisz się. A my skontaktujemy się z Tobą. Podczas konsultacji odpowiemy na Twoje pytania i wątpliwości.
Do usłyszenia!
Bądź na bieżąco!
Zapisz się na newsletter i nie przegap żadnego odcinka podcastu.
Mogą Cię zainteresować:
029 Standard targowy dla zespołu sprzedaży B2B
Youtube Linkedin 029 Standard targowy dla zespołu sprzedaży B2B W 029 odcinku podcastu 321 GROW Talks Paweł Ciszak omawia, jak wygrać targi. Jakie
Webinar: Jak negocjują zwycięzcy w biznesie i jak Ty możesz to wdrożyć
Mistrzowie negocjacji: Jak negocjują zwycięzcy w biznesie i jak Ty możesz to wdrożyć WEBINAR 24.09.2024, godz. 11:00 prezentacja 45 minut + Q&A
028 Jak skutecznie wdrożyć nowego handlowca
Youtube Linkedin 028 Jak skutecznie wdrożyć nowego handlowca Zapraszamy do wysłuchania kolejnego odcinka podcastu 321 GROW Talks. W 028 odcinku skupimy się
027 Jak zatrudnić najlepszych handlowców do zespołu
Youtube Linkedin 017 Jak zatrudnić najlepszych handlowców Zapraszamy do wysłuchania nowego odcinka podcastu 321 GROW Talks. Przy mikrofonie Robert Klebański, który omawia
026 Najlepsze praktyki skutecznego ofertowania
Youtube Linkedin 026 Najlepsze praktyki skutecznego ofertowania W 026 odcinku 321 GROW Talks Paweł Ciszak omówił proces skutecznego ofertowania na rynku B2B.
Trening perswazyjnego negocjatora: Jak umiejętnie stosować techniki negocjacyjne w sprzedaży
Trening Perswazyjnego Negocjatora JAK WYKORZYSTAĆ TECHNIKI NEGOCJACYJNE W SPRZEDAŻY? Twoi handlowcy nie radzą sobie z obiekcjami klientów? Zwłaszcza w relacji z dużymi
Mogą Cię zainteresować: