Badanie potrzeb klienta
Szkolenie dla firm B2B
Zbieranie informacji o potrzebach klienta w trakcie spotkań sprzedażowych – przed tym wyzwaniem stoją handlowcy. Badanie potrzeb klienta – to od tego etapu często zależy, czy klient będzie w ogóle zainteresowany tym, co oferujesz. Musisz zadbać o jego potrzeby. Ta sztuka często sprowadza się do zadawania pytań. Jednak to nie tylko o to chodzi w badaniu potrzeb.
Handlowcy na spotkaniu z klientem albo zamęczają klienta pytaniami albo… zakładają, że doskonale wiedzą, czego klient potrzebuje. Po prostu wiedzą lepiej. Wydaje im się, że nie warto badać potrzeby klienta.
Natomiast obie drogi prowadzą do odmowy klienta. Zauważyłeś?
A jakby tak… nie tracić czasu na niewłaściwe zweryfikowanie, czego klient potrzebuje? Naucz swój zespół skutecznie wykonywać badania potrzeb klienta. Pomóż handlowcom zrozumieć na czym polega analiza potrzeb klienta i przygotowywać dla niego właściwe rozwiązania!
Zamów szkolenie z badania potrzeb klientów, które przygotujemy dla Twojego zespołu.
Chcesz, aby Twój zespół sprzedaży trafnie badał potrzeby klientów?
Wypełnij formularz. Nasz doradca skontaktuje się z Tobą, aby porozmawiać o szkoleniu dopasowanym do potrzeb Twojego zespołu.
Do programu szczególnie zapraszamy
- wszystkich, którzy pracują z leadami przychodzącymi i dążą do skutecznej sprzedaży
- handlowców, dla których badania potrzeb są stałym punktem działań w procesie sprzedaży
- ekspertów, którzy zajmują się kwalifikowaniem i dyskwalifikowaniem potencjalnego klienta
- osoby odpowiedzialne za kontakt z klientem na różnym etapie procesu sprzedażowego
- dyrektorów i menedżerów sprzedaży, którym zależy na rozwoju zespołów
- osoby, które odpowiadają za podejmowanie pierwszego kontaktu z klientem
Kluczowe informacje
o szkoleniu
liczebność grupy: 8-16 osób
czas trwania: 3 dni
cena za szkolenie: 5 tys. zł/dzień
Dzięki szkoleniu
Dowiesz się, jak przeprowadzać badania potrzeb w sposób zrozumiały i jasny dla Twojego klienta i zrozumieć czego potrzebuje, jakie są problemy klienta.
Rozwiniesz umiejętność prowadzenia rozmowy z klientem, której celem jest zebranie niezbędnych informacji do przygotowania oferty. Rozpoznanie potrzeb klienta jest kluczowe.
Poznasz i przećwiczysz techniki angażowania potencjalnych klientów w proces badania potrzeb.
Nabędziesz umiejętności kwalifikacji i dyskwalifikacji klienta – to niezwykle istotne w dzisiejszych czasach.
Uporządkujesz swoją wiedzę o procesie badania potrzeb klienta.
Jak pracujemy
Przed szkoleniem „Badanie potrzeb klienta” poznajemy Twoją branżę i wykonujemy wywiad z Tobą w celu poznania jej specyfiki.
Na początek szkolenia dajemy Ci wsad merytoryczny. Dowiesz się, czym jest rozpoznawanie potrzeb klienta. Na czym polega zadawanie właściwych pytań i rozumienie jego potrzeb.
Podczas szkolenia podstawową metodą pracy jest praca warsztatowa. Pracujemy w parach, w podgrupach, z trenerem. Pracujemy na przykładach z Twojej branży.
Pomiędzy ćwiczeniami otrzymujesz kolejną porcję wiedzy dotyczącej analizy potrzeb.
Po każdej scence otrzymujesz informację zwrotną, która pomaga rozwinąć świadomość swoich własnych talentów i rezerw.
Nasza praca nie kończy się wraz z końcem szkolenia. Jeśli chcesz, wesprzemy Twój zespół we wdrożeniu tego, co wypracowaliśmy.
Dlaczego warto skorzystać z tego szkolenia
- Właściwa diagnoza
Przed startem szkoleń spotykamy się, aby omówić potrzeby Twojego zespołu sprzedaży. Weryfikujemy je. Często kwestionujemy. Zawsze w dobrej intencji. Dopiero potem projektujemy działania.
- Snajperska precyzja
Bierzemy na warsztat jeden wybrany i bardzo konkretny temat z zakresu sprzedaży. W tym przypadku jest to badanie potrzeb klienta. Skupiamy się na nim i go doskonalimy. Ćwiczymy, praktykujemy, warsztatujemy. Dokręcamy śrubkę aż do skutku.
- Nastawienie na wynik
Od pierwszych chwil skupiamy się na tym, aby szkolenie dla zespołu sprzedaży B2B miało sens. Ustalamy cele. Weryfikujemy potrzebę szkoleniową. Projektujemy warsztat dopasowany do danej organizacji.